Nöyrän miehen kunnianhimo ja superkengät

 Minut tunnetaan äärimmäisen vaatimattomana ja nöyränä ihmisenä. Jopa kirkon johtajatutkintoa varten psykologit määrittävät minut äärimmäiseen 5 %:iin nöyränä alistuvana ihmistyyppinä.



Sellaisena pienenä ihmisenä olen juoksutreeneistäni sen verran innostunut, että treenikenkien Pegasus 39 rinnalle olen katsellut superkenkiä, joilla voisin kipaista jonkun hölkkäkisan pappasarjan muutaman % nopeammin kuin epäilemättä hyvillä Pegasus -kengillä juoksisin, olisin vähän lähempänä viimeistä edellistä juoksijaa.

Tällä hetkellä vertailussa Niken Vaporfly vs Alphafly. Molemmat maksavat paljon, ehkä Vaporfly on hiukan kestävämpi, joten lähden säästämään euroja sitä varten.


Jälkikirjoitus.


Kenkien unelmointi on villinnyt ehdotuksia ikämiesten kilpailuista lokakuussa Pukinmäessä. Helsingin Jyry järjestää. 


Vastaan, että 

1) en tule kilpailuihin, koska lauantaina on silloin hautajaiset ja sunnuntaina minulla on ohjelmaa.

2) en tule kilpailuihin, koska kuntoni ei ole riittävä tässä vaiheessa ainakaan 10 km:n kilpailua varten.

3) en tule kilpailuihin, koska minulla ei ole mitään mahdollisuutta säästää rahaa superkenkiin lokakuun loppuun mennessä.

4) en tule kilpailuihin, koska lokakuu on kylmä vuodenaika ja haluan juosta lämpimissä oloissa.

5) en tule kilpailuihin, koska joutuisin vielä M55-sarjan nuorten miesten joukkoon, vaan odotan vielä vähän, että pääsen M60-sarjaan. Kengät saavat olla valmiina ennen sitä.

6) en tule kilpailuihin, koska minulla ei ole nyt rahaa osanottomaksuun ja kenkiin yhtäaikaisesti.

Tulikohan selvästi?

Kommentit